Onthoud dat je niet alles in één keer hoeft te doen, tenzij je een frisse start wilt maken met een gloednieuwe site. Anders kun je geleidelijke verbeteringen aanbrengen om de algehele prestaties van je site te verbeteren.

Laadsnelheid Optimalisatie
Ben je wel eens naar een site gegaan die eeuwig leek te doen over het laden in je browser? Hoelang duurde het voordat je geduld op raakte? Sommige sites met grote videobestanden en afbeeldingen kunnen vele seconden duren voordat je de beelden kunt zien. Houd je bestandsgroottes laag zodat je bezoekers niet laat wachten. Geduld is misschien een deugd, maar het is tegenwoordig schaars.

Mobiele Prioriteit
Websites van de eerste generatie waren ontworpen voor de grote schermen van desktopcomputers. Tegenwoordig zullen de meeste bezoekers hun smartphones, tablets of laptops gebruiken om naar je site te gaan. Dat betekent dat je je site moet optimaliseren voor kleinere mobiele schermen. Je moet er ook voor zorgen dat alle functies van je site – van zoeken tot winkelwagen tot afrekenen – net zo gemakkelijk worden uitgevoerd op een mobiel apparaat als op een desktop- of laptopcomputer.

Duidelijke Branding
Laat iemand niet door je site klikken om erachter te komen waar je bedrijf allemaal om draait. Er is geen belangrijkere plek op je website dan bovenaan je start- of openingspagina. Zorg ervoor dat het aantrekkelijk en boeiend is met een ontwerp dat bezoekers uitnodigt om dieper in je site te duiken en meer te weten te komen over je producten en diensten.

Schrijf geweldige verkoopteksten
Waarom zou iemand je producten of diensten kopen? Zijn ze op zoek naar een leuke ervaring, kopen ze een noodzaak in het leven, proberen ze een probleem op te lossen of geld te besparen? De antwoorden op deze vragen kunnen je helpen bij het vormgeven van je verkoopteksten op de startpagina en de beschrijvingen van producten en diensten op je site. Onthoud de traditionele regel van reclame en benadruk de voordelen van je aanbiedingen, evenals de functies.

Regelmatige Content Updates
Een geweldige manier om bezoekers aan te moedigen terug te keren naar je site, terwijl je je SEO-prestaties verbetert, is door regelmatig nieuwe content aan je site toe te voegen. Dit kan een wekelijkse blog zijn, regelmatige aankondigingen of persberichten, of nieuwe foto’s en video’s. Bijvoorbeeld, een vastgoedbedrijf kan elke week een korte marktupdate plaatsen of een gemeenschapsbank kan wijzigingen in rentetarieven benadrukken. Je kunt ook getuigenissen en recensies van tevreden klanten opvragen. Andere manieren om je content te vergroten zijn het benadrukken van liefdadige doelen, maatschappelijke organisaties of gemeenschapsleiders.

Website-optimalisatie is nooit een “eenmalig” proces. In plaats daarvan is het een langetermijnstrategie die van je vereist om bij te blijven met de evoluerende veranderingen in consumentengedrag, zoekmachinealgoritmen en digitale en mobiele technologie. Het is een goed idee om het ontwerp, de inhoud en de functionaliteit van je website regelmatig te bekijken.

Heb je hulp nodig bij het optimaliseren van je website? Neem dan gerust en vrijblijvend contact met ons op. We nemen graag deze taak van je over, zodat je je geen zorgen meer hoeft te maken over je website.

Tags: